söndag 20 maj 2012

Reiningpålle med nytt träns!

Liza var coolaste kusen i stallet idag när hon fick på sig sitt nya, snygga Sliding ear-träns! Hon klär så himla bra i den färgen och det matchade perfekt till hennes sadel. SNYGGT!


Vad tycks???
Från början hade jag tänkt att vi skulle fortsätta att träna på boxen som sist, men Liza var så KANON i galoppen så det blev lite reiningträning istället!! Red på volter i olika storlek och i olika tempo. Liza börjar bli riktigt bra på att samla sig i galoppen nu! Sen vet jag inte om hon går precis i den önskade formen, men hon GÅR i form i alla fall, inget "sprittesprätt" som innan. Sen tränade vi lite spinn med, går bättre och bättre, men där har jag nog själv mycket att jobba på. Liza taggade verkligen igång mer och mer, trots att det var väldigt varm idag, och ändå utan att tappa fokus. Då gav vi oss på att galoppera på rakt spår, stoppa, göra roll-back och fatta ny galopp direkt. Hon var SÅ HIMLA duktig och hade verkligen jättekul!

Svettigt värre idag tyckte Liza!
Som vanligt slutade vi ridpasset med att skritta av på banvallen. Idag gick Liza och lunkade avslappnat hela vägen utan att vara "tittig" på något alls på hela rundan, helt fantastiskt. När jag skriver detta och precis har tittat igenom de senaste inläggen med, så känns det som att jag bara sitter och hittar på att det går så himla bra... Men det ÄR verkligen så bra! Vi kommer säkert få bakslag och då skriver jag givetvis om det, men just nu känns det som att det bara går uppåt och uppåt och det är helt underbart så jag passar på att njuta ordentligt! Nästa gång jag rider ska jag försöka rida det mönster som Wris hade i reiningklassen på sin träningstävling i Bollerup förra veckan, fick hoppa över det idag eftersom jag hade sällskap i paddocken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar