tisdag 8 maj 2012

En kväll i Torup

Igår var det dags för mamma att ta sin första westernlektion hos Pia i Torup! Hon hade inte suttit på en häst sedan 2006, och då var det på en Islänning på turridning... Det gick verkligen jättebra! Är imponerad dels av mamma som faktiskt hoppade upp på Mangan över huvud taget, och dels av Pia som fick henne att stanna kvar där uppe lektionen ut! Detta kommer nog bli riktigt bra, kul att mamma är taggad att fortsätta, till sommaren får det bli uteritt!


Mamma på Krokas Magnolia King

 Vad gjorde jag då? Jo, eftersom det är en bra bit att gå från stallet till ridbanan så hade Pia tagit Holly dit, så jag fick pyssla med henne medan mamma red. Först tränade jag lite från marken, ledde runt henne och stannade henne och hon höll sig faktiskt på hela tygelns avstånd nästan hela tiden! Sen hoppade jag upp och skrittade resten av tiden, gjorde många stopp då det var det som låste sig förra gången jag red henne. Nu funkade det riktigt bra, hoppas det håller i sig till fredag! Måste bara säga igen hur fantastisk jag tycker denna lilla hästen är! Ett extra plus är att jag faktiskt igår hoppade upp utan pall för första gången på HUR länge som helst, precis lagom storlek med andra ord, och så har jag säkert övat upp lite smidighet med!

HAR Peppys Holiday
Åh, en liten fråga till folk som kanske har bättre koll än jag... Hollys namn börjar ju med en förkortning "HAR" och hon har ett märke på vänstra bogen där det står "HA" (får ta ett foto på det sen...) Nog borde väl det betyda att hon kommer från en ranch med ett namn som kan förkortas HA och Ret sen står för just Ranch?? Har försökt leta, men inte hittat vad ranchen heter i så fall... Inte för att det är så viktigt, men jag tycker det är så kul att leta runt efter hästar man rider eller har ridit på nätet! Här är i alla fall hennes stamtavla hämtad från Blå Basen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar