tisdag 15 maj 2012

Inspiration till max!

Jag har börjat följa två helt fantastiska hästbloggar. På ett sätt handlar de om två helt vanliga hästtjejer, men samtidigt så är dessa tjejer så sjukt unika och fantastiska!

Jenny har ett medfött funktionshinder som medför att hon är muskelsvag, har felställningar och stela leder. Hon satsar på att komma med i handikapplandslaget med sin häst Tingeling!

Matilda är 15 år och sitter i rullstol på grund av en nervsjukdom (CRPS) som drabbade henne för 5 år sedan. Sjukdomen ger konstant smärta och muskelsammandragningar i den kroppsdelen den sitter i. Matildas ena ben är hopdraget upp mot hennes mage. När Matilda blev sjuk bytte hon ut ridningen mot körning och jag tycker verkligen hon är helt fantastisk!

Jag tycker att båda dessa tjejerna är sjuk inspirerande och deras bloggar får en verkligen att tänka en gång extra när man själv klagar över småsaker i vardagen ibland...

3 kommentarer:

  1. sv: hej! tack så mycket för din fina kommentar ^^ jag fick sjukdomen 2007 och kommer bli bra och kunna gå på båda benen igen. dock vet jag inte riktigt när, läkarna har testat det som brukar funka på andra men det har inte funkat på mig. vi letar efter en ny lösning just nu! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med sådan kämpaglöd! Jag lovar att jag kommer följa dig fram till den dagen ;)

      Radera
  2. Tack snälla för de värmande orden!
    Jag gillar din blogg också! :)

    SvaraRadera