söndag 20 maj 2012

Lindor, lindor, lindor...


Tänkte att jag skulle köpa lindor till Liza, har alltid tyckt att det är snyggt och praktiskt. Men det är ju verkligen en djungel! Jag har spanat lite på Hööks hemsida och tror att jag har bestämt mig för att testa "kombinationsbandage" denna gången. Har alltid bara haft fleece eller akryl innan... Men givetvis tar jag gärna emot tips och synpunkter! Har lånat ihop lite bilder från Hööks hemsida.

Showmaster kombinationsbandage 4-pack för 169:-
Showmaster bandage i akryl 4-pack för 149:-

LAMI-CELL fleecebandage 4-pack för 249:-
Det är väl dessa tre översta som jag mest tittat på. Fråga nummer två är ju vilken färg Liza ska ha... Vinröd? Marinblå?
Kombinationsbandage 4-pack för 149:-
Elevation Gold Medal allroundschabrak för 229:-
På tal om färg! Visst blir man bara så glad av dessa? Tycker dock de är snyggast att kombinera med de matchande schabraken och då går de ju bort för Liza...

Lindor Joker 2-pack för 69:-
Showmaster allroundschabrak Joker för 229:-
Hittade även dessa supergulliga ponnylindor! Finns även i rött. Bara 2,5 meter långa. Kommer ihåg hur man fick klippa och ha sig när man själv hade liten ponny, tänk om dessa söta funnits då! Får kanske skrivas upp på Faxes önskelista tillsammans med matchande schabrak!

6 kommentarer:

  1. Jag tror vinröd, mörkröd eller vit blir fint på henne, men jag tror oxå att de gula hade blivit lite häftiga :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen svårt det där! Men vinröd eller mörkröd hade nog blivit jättesnyggt ihop med sadeln och tränset :) Jag hade mycket vinrött när jag hade min bruna ponny. Mmm, de där färgglada är verkligen frestande med ;) Får ser hur många uppsättningar det blir :P

      Radera
  2. Sv: Ja, jag planerar att blogga en hel del där borta! :) Förhoppningsvis med bilder också. :)

    Angående lindor så gillar jag fleecelindor bäst...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli kul att följa!

      Ja, jag gillar med fleece, men det var lite därför jag funderade på att testa kombinationsbandagen eftersom det är en fleecelinda innerst och sen en elastisk utanpå. Provar man inte får man inte veta ;) Gillar jag inte dem går jag med tillbaka till fleece :)

      Radera
  3. Jag är inget fan av kombinationslindorna, det blir alldeles för lite padding under den elastiska delen. Föredrar Mia´s fleecelindor och paddar, finns i alla möjliga fina färger och håller i evigheter!:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar Bonnie :) Och vilken kul blogg du har! Roligt att läsa om något som är lite mer "annorlunda" än dressyr och hoppning :) Tycker distansridning verkar vara en jättekul sport! Är det vanligt att westernfolk tävlar?

      Radera